lunes, 4 de mayo de 2009

Estado de contas: 1 + 1 = 2

O tesoureiro pasou a dalo estado de contas, que non fai falla ser moi listo para facelas cadrar como tiven que explicarlle aos directivos.

Os investimentos ou gastos que non superen os 12.020,24 €, poden ser aprobados pola xunta reitora sen necesidade de que sexa aprobado pola asemblea xeral, en base a unha aprobación polémica da anterior directiva, xa que non especificaron se esa cantidade era para todo exercicio económico do ano ou para cada presuposto.
A diferenza é notable, xa que non é o mesmo que poidan gastar nun ano 12.000 € ao seu libre albedrío, que pola contra adxudicar 10 presupostos por esa mesma cantidade. Neste caso xa estaríamos a falar de que vinte comuneiros, decidan como e onde gastar 120.000 €, e o resto calen ou asintan.

Pero o máis grave e que algúns gastos mesmo sexan aprobados supostamente polos catro directivos. Cando eu era o secretario, xa se deran casos deses aprobados só por un ou polos tres e iso é o grave.

Todo gasto ou inversión na comunidade que supere os 12.020,24 euros, ten que ser APROBADO pola asemblea xeral. Outros gastos como poden ser subvencións, aínda sendo menor cantidade tamén teñen que ser aprobado pola asemblea.

No estado de contas pasáronnos un pago a un empresario por un valor de 24.165,37 euros por reparación de pistas. Revisando as convocatorias, non atopo ningunha que levase un punto no que aprobásemos, se procedía, efectuar eses supostos traballos.
Solicito a directiva que se me informase en que acta consta que os comuneiros aprobásemos eses traballos. Din que si, que foron aprobados. Pois ben, que falen as actas.

Intervén José Lojo, apoiando a miña iniciativa e lembra que nos anteriores estatutos, as directivas para mover máis de 5.000 ptas tiña que ser aprobado pola asemblea.

O tesoureiro levantando a voz, diríxese aos comuneiros para dicirlles que sei perfectamente que están todo los sábados no local para ir miralas contas e acúsame de ir a asemblea a armar escándalo. Isto facía tempo que no escoitaba de boca duns directivos, que facían o mesmo para esquivalas preguntas.
Tomo a palabra para explicarlle que teño dereito a esixir esa información na asemblea e que por mor do meu traballo, no estou na parroquia sábados ou domingos.
Humberto Piñeiro, diríxese a directiva para dicirlles que están facendo gastos ao seu aire. O presidente di que é xusto o que digo eu e José Lojo, e que é verdade que non poden superar eses gastos, pero Humberto Piñeiro, di que si o están facendo. O presidente respóndelle que é o que di el, pero que non é correcto.

Afirma que o único gasto que fixeron de acordo con eses 12.000 euros, foi acondicionalo arredor do local e que iso tiñan dereito a facelo. Di que non lembra en que asemblea se aprobou o gasto motivo da miña pregunta.
Insiste en que os gastos teñen que contar coa aprobación dos veciños e Humberto Piñeiro, dille que non se fixo. O presidente eludindo a aseveración, di que as pistas están executadas.

Meu pai interpélao sobre a pista que lle abriu no agro e lémbralle que o fixo sen pedirlle permiso, que a fixeron pola súa conta e que nin tivo a decencia de facerlle un acceso. Resposta que iso non era así, e que o que se discute, é que eles pensaban que si había permiso (sic).

Insiste que así está recollido (non sei a que se refire, xa que non hai ningunha acta ou asemblea onde se aprobase abrila) e que pensaron que tiñan o permisos dos propietarios. Meu pai dille que a el non se lle pediu e respóndelle, que eles contaban que si o dera. Meu pai tamén lle lembra que a algún veciño foran pedirlle o permiso despois de abrila pista.

Neste momento o presidente xa pasa as mentiras ao dicir que esta recollido en acta e que eu quedara de pedilos permisos. REPITO, non hai ningunha acta onde se reflexa iso, como que non existe ningunha acta onde se aprobase a pista. O presidente segue nas súas e insisten en que pensaron que si había permisos, que non van a discutilo outra vez e que xa está todo falado.

Dóusenos conta dunha axuda de 4.000 € ao equipo de fútbol. Se na asemblea digo algo seguro que tal e como me sucedeu despois, os presidente tentaría por aos comuneiros na miña contra, aducindo que estou en contra dos rapaces que xogan ao fútbol. Non sei cantos comuneiros son agora socios do equipo, pero á ultima asemblea a que fun só acudín eu e tres directivos, pero este non é o tema, como tampouco explicar porque me dei de baixa.

A cuestión é que para aprobalos bancos da Igrexa onde hoxe se sentan tanto os que aprobaron dita inversión, coma os que estaba na súa contra, tivemos que facelo en tres asembleas, porque o presidente non acatou o resultado das dúas primeiras, xa que o seu posicionamento era votar en contra. Aínda que ao final non lle quedou máis remedio que "achantar".

Segundo explicou o presidente a un comuneiro, a comunidade tamén aprobou a edición do libro que denuncie nunha entrada anterior. Subvención tampouco aprobamos os comuneiros.

O balance anual dou un resultado de 110.158,49 € gastados, e 69.676,39 ingresados.

Non se solicitou a aprobación das contas e tampouco se podía facer, ao non presentala directiva antes a acta de referencia, para sustentalo gasto dos 24.165,37 €.

O meu voto seria negativo, xa que hai moitas partidas económicas que presuntamente nin foron aprobadas con anterioridade polos vocais.

No hay comentarios: